דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נורת לדים: המהפכה השקטה 

מאת    [ 30/05/2011 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 2869 פעמים ]

לאט לאט אבל בטוח מתרחשת מהפכת תאורה שקטה - ממש מתחת לאפינו. משהו טוב קורה כאן לאחרונה. כל אותן נורות סטנדרטיות ברחוב, בקניון, במפעלים ובכבישים, מתחלפות בהדרגה אל נורת לדים. מדוע מדובר בגל חיובי? ובכן, מנורת לדים היא ללא ספק הנורה הכי מוצלחת: חסכונית באנרגיה ובחשמל, לא פולטת חום כמו נורה רגילה ואמידה לאורך שנים ארוכות.

נורת לדים נמצאת ממש בכל מקום במרחב הציבורי שאתם מסתובבים בו. הנה כמה דוגמאות לשימושים שכיחים של מנורת לדים:

שילוט ברחובות: התעשייה כבר יודעת את יתרונותיה של נורת לדים, ועושה בהם שימוש תדיר בשלטים. שלטים של בנקים, רשתות שיווק, ביגוד, חברות סלולאריות ועוד - הלוגו הצבעוני שאתם רואים עוד ממרחקים, הוא תוצר של... נכון, מנורת לדים. בלילה השלטים האלה בולטים במיוחד, שכן הם מאירים ובולטים על רקע החשכה, מזמינים ואטרקטיביים ללקוחות העוברים ומסייעים להם להבחין בהם ממרחקים.

גם שלטי פרסום ומודעות הם למעשה לדים, וכשאתם נוסעים בכביש ורואים פרסומת זו או אחרת – יש סיכוי לא רע שעומדת מאחוריהן מנורת לדים.

דרכים וכבישים: יש מהפכה בדרכים, בכבישים וברחובות: רמזורים ישנים, פנסי רחוב ותמרורי הכוונה משודרגים בהדרגה אל נורת לדים. תחשבו, אם אתם - הצרכניים הביתיים, מתעצבנים שנורה נשרפת פתאום ומשביתה לכם איזה חלק מהבית, מכריחה אתכם ללכת לחנות, לקנות נורה ולהחליף את הישנה, תחשבו כמה מאמץ והוצאות נדרשים לרשות כלשהיא כדי להחליף נורה ברמזור באיזו צומת דרכים ראשית ומרכזית. זוהי בהחלט עלות גבוהה במיוחד, הדורשת כוח אדם של טכנאים, פקחי תנועה ושוטרים, שלא לדבר על חוסר הנוחות הנגרם לנהגים עצבניים, שצריכים לעשות עיקוף ענק.

תאורה מעוצבת: לעיתים גופי תאורה צבעוניים נדרשים בחנויות, בבתי קולנוע, כדי להשיג סגנון ואווירה מסוימת. גופי תאורה של לדים מהווים פתרון מושלם, שכן מדובר בתאורה צבעונית שהיא חסכונית בחשמל ועמידה למשך שנים ארוכות. דוגמא קלאסית עבור לדים של גופי תאורה היא האור האדום שאתם רואים במסדרונות הקולנוע, שמכניסה אותנו לכל הקסם וחווית הבילוי. ומה לגבי הדלפקים בקניון, המוארים לרחוק באמצעות גופי תאורה צבעוניים? אלה לדים, כמובן. דלפקים אלה צריכים להיות אטרקטיביים במיוחד לקהל שעובר, התחרות היא קשה ואסתטיקה היא הכרחית.

תאורה לגינות: לדים הוא תאורה מקובלת ושכיחה בתאורת גנים. גופי תאורה צבעוניים, ספוטים ועוד, הם כמובן לדים. ישנם כמובן גופי תאורה העמידים בפני מים ומותאמים לתנאי מזג האוויר, כך שאין חשש מפני גשם ולחות.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב